Materials d’una Pala
Normalment, els Aerogeneradors, consten de tres pales (Tripala).
La pala, ha de tenir diverses característiques per fer-la rendible. Factors claus que necessitem, són l’elasticitat, però a l’hora rigidesa, perquè pugui adaptar una millor forma pel vent que capta, però una flexibilitat limitada, ja que si no, podria picar una de les pales contra la torre, i això produiria un descontrol complet de tot l’aerogenerador. És per això que els aerogeneradors, quan arriben a una certa velocitat, es paren.
La pala, ha de tenir diverses característiques per fer-la rendible. Factors claus que necessitem, són l’elasticitat, però a l’hora rigidesa, perquè pugui adaptar una millor forma pel vent que capta, però una flexibilitat limitada, ja que si no, podria picar una de les pales contra la torre, i això produiria un descontrol complet de tot l’aerogenerador. És per això que els aerogeneradors, quan arriben a una certa velocitat, es paren.
Aquí els mostrem un video en el que es veu un Aerogenerador que perd el control, i fallen els frens que permeten parar-lo, i les pales i l'aerogenerador complet, acava trencant-se del tot.
Hem de pensar que han de resistir al propi medi natural, i és per això, que incorporen diversos parallamps, un a la Góndola i l’altre a cada una de les pales, a les puntes d’elles.
En el cas de que caigués un llamp, aquesta descarrega tant sobtada d’electricitat, aniria a través d’uns cables que connectarien al terra.
Les pales, estan formades per canya, que és el que li dóna aquest cert punt d’elasticitat. És per dins la pala per on passa el cable del parallamps.
El material utilitzats per recobrir cada una de les pales, és la Fibra de Vidre, un material força resistent i lleuger.
El material utilitzats per recobrir cada una de les pales, és la Fibra de Vidre, un material força resistent i lleuger.
En un futur, s’està mirant per substituir la fibra de Vidre per una barreja de Fibra de Carboni i Fibra de Vidre. Amb això aconseguiríem un pes inferior i una eficiència superior que és el que es busca, i per suposat, una resistència molt superior, amb un gran aguant davant de temperatures elevades i canvis sobtats.
Com tot, té punts en contra, el preu d’aquest material, seria el seu factor pitjor, ja que el preu s’elevaria molt més.
Forma de la pala
La forma de la Pala, no és una forma qualsevol, si no que té una curvatura especial.
Al tenir una curvatura a la part superior, fa que la pressió augmenti gràcies a que el vent, al passar tant per dalt com per baix la pala, arriba al mateix temps a l’extrem, i per tant, la velocitat del vent en la part superior, és major, i això fa que la pala pugi.
Aquest sistema, també és utilitzat en les ales dels avions, o l’aleró dels cotxes de F1, per guanyar temps, canvien els graus en que està posicionat, i això els pot fer guanyar mil·lèsimes de segons alhora de córrer en circuits.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada